Aplikacje mobilne – ranking

Aplikacje mobilne – ranking. W czasach dominacji technologii mobilnej jakość aplikacji bankowych często decyduje o wyborze konkretnej oferty. Pod względem popularności bankowości mobilnej Polska plasuje się w ścisłej europejskiej czołówce. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, z aplikacji mobilnej banku korzysta już ponad 11 milionów Polaków, z czego prawie 9 milionów loguje się do niej przynajmniej raz w miesiącu. Jesteś wśród nich? Sprawdź, które banki oferują najlepsze aplikacje bankowe. Jak wybrać aplikację bankową?

Aplikacje mobilne – ranking – październik 2021

ING MOBILE
telefon komórkowy

Moje ING mobile. Aplikacja ING Banku Śląskiego..czytaj…


MBANK MOBILE
aplikacja mobilna mbanku

Aplikacja mobilna mBanku czytaj dalej…


PKO BP MOBILE
kobieta z telefonem

IKO. Aplikacja PKO BP i Inteligo..czytaj…

BNP PARIBAS MOBILE

GOmobile – aplikacja BNP Paribas ..czytaj…

Aplikacja bankowa – czy w ogóle jest Ci potrzebna?

Powinieneś więc zadać sobie podstawowe pytanie: czy zamierzasz korzystać z bankowości w telefonie? Wciąż istnieje spora rzesza klientów „bankujących” w sposób tradycyjny. Często dokonują one transakcji w oddziale, od czasu do czasu wypłacają również środki z bankomatów, gdyż wolą operować gotówką. Zlecanie przelewów przez serwis bankowości internetowej jest dla nich prawdziwą rzadkością, a co dopiero mówić o korzystaniu z aplikacji mobilnej.

Choć naszym (i milionów innych klientów) zdaniem telefon jest niezwykle wygodnym środkiem do codziennego zarządzania finansami, to nic na siłę – nie chcemy za wszelką cenę zmieniać Twoich przyzwyczajeń. Być może wolisz bardziej tradycyjne podejście nawet, jeśli zlecenie przelewu w oddziale jest droższe niż przez Internet. Szanujemy Twój wybór.

Zastanów się, jak będziesz z korzystał z aplikacji

Jeśli jednak czujesz, że jesteś gotowy na przejścia na „wyższy poziom” lub nowoczesna bankowość już teraz jest dla Ciebie codziennością, możesz dokonać wyboru konkretnego banku również w oparciu o jakość oferowanej bankowości mobilnej.

Każdy korzysta z innych funkcjonalności aplikacji. My jednak pokusiliśmy się o wskazanie zaledwie trzech głównych grup użytkowników. Gdy już zidentyfikujesz się jako przedstawiciel konkretnej grupy, będziesz mógł zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi najistotniejszych dla Ciebie parametrów.

  1. Osoby, które dopiero chciałyby zacząć korzystanie z usług banku z poziomu telefonu. Dla ułatwienia nazwijmy ich „początkującymi”. Są to klienci, którzy większość operacji wykonywali dotąd w serwisie transakcyjnym (internetowym) lub w oddziale i chcieliby to zmienić.
  2. Użytkownicy podstawowych funkcji aplikacji. To prawdopodobnie najliczniejsza grupa, którą określimy mianem „średniozaawansowanej”. Smartfon jest dla nich przydatnym narzędziem umożliwiającym zarządzanie produktami, ale nie są oni zainteresowani wszystkimi możliwościami, jakie daje bankowość mobilna. Mniej więcej w równym stopniu korzystają oni z serwisu transakcyjnego, jak i z aplikacji.
  3. Klienci, dla których telefon jest podstawowym narzędziem „bankowania”, czyli „zaawansowani”. Takie osoby chętnie skorzystają z każdej dostępnej funkcjonalności aplikacji, która może ułatwić im życie. Jakość bankowości mobilnej będzie dla nich jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze konkretnego banku.

Aplikacja bankowa. Wskazówki dla początkujących

W kontekście logowania prawdopodobnie wystarczy Ci najprostsza metoda, czyli PIN. Telefon w dużej mierze będzie Ci służył do kontroli wysokości posiadanych środków na rachunku – zwróć zatem uwagę czy bank daje podgląd stanu konta jeszcze przed zalogowaniem.

Standardem jest możliwość zlecania przez aplikację zwykłych przelewów w polskiej walucie, więc tę opcję możesz uznać za pewnik. Podobnie to wygląda w przypadku historii rachunku – właściwie każdy bank pozwala na dostęp z telefonu do szczegółów każdej wykonanej transakcji.

Skoro tak, to proponujemy, by decydującym kryterium była dla Ciebie wygoda. Upewnij się, że aplikacja jest intuicyjna w obsłudze (sprawdzisz to w naszym rankingu oraz w analizach), zapoznaj się z opiniami innych użytkowników. Jeśli występują problemy, częste awarie, spowolnienia lub bank ponadprzeciętnie często ogłasza przerwy techniczne, również weź to pod uwagę.

Dobra bankowość mobilna dla „średniozaawansowanych”

Masz już doświadczenie w korzystaniu z bankowości mobilnej? W takim razie z pewnością zainteresują Cię alternatywne metody logowania oparte o biometrię. Coraz większą popularność zyskuje chociażby identyfikacja przy pomocy odcisku palca czy skanu twarzy. Nie chodzi o ślepe podążanie za trendem, a o wygodę. Najnowsze metody logowania pozwolą Ci uniknąć konieczności każdorazowego wpisywania PIN-u. Warunek? Twój telefon musi oczywiście spełniać określone wymagania techniczne.

Możliwość zlecania zwykłych przelewów może się okazać niewystarczająca. Być może będziesz chciał wykonać przelew natychmiastowy, podatkowy, walutowy…? Sprawdź, czy bank pozwoli na taką operację z poziomu telefonu.

Weź też pod uwagę, w jaki sposób możesz zarządzać produktami, np. czy będziesz mógł zmienić limity transakcji kartą, czasowo ją zablokować lub zastrzec. A może aplikacja pozwoli Ci na złożenie wniosku o kolejny produkt?

Ważnym kryterium pozostaje rzecz jasna wygoda i intuicyjność korzystania z bankowości mobilnej.

Czego od aplikacji bankowej powinni oczekiwać „zaawansowani”?

Jeśli aplikacja bankowa jest dla Ciebie jednym z głównych kryteriów wyboru oferty banku, zdecydowanie powinieneś skupić swoją uwagę na propozycjach z czołówki naszego rankingu. To właśnie one łączą wygodę korzystania z dostępem do licznych funkcjonalności, również tych unikalnych.

Na rynku jest co najmniej kilka aplikacji, które z nawiązką powinny spełnić wymagania nawet najbardziej wymagających klientów. Osoby przyzwyczajone do nowoczesnego „bankowania” powinny oczekiwać m.in.:

  • możliwości logowania odciskiem palca/skanem twarzy;
  • dostępu do prostych funkcjonalności jeszcze przed zalogowaniem (np. stan konta, historia rachunku, a nawet przelew do zdefiniowanego odbiorcy);
  • pełnego wachlarza możliwych do zlecenia rodzajów przelewów;
  • mobilnej autoryzacji transakcji;
  • płatności Blik (w tym przelewy na telefon);
  • szerokiej możliwości zarządzania produktami;
  • czegoś „ekstra”, czyli możliwości, które oferuje tylko jedna lub nieliczne aplikacje (przykłady: Autopay w Banku Millennium, otwieranie konta za pomocą selfie w Banku Pekao, „Sejf” w Getin Banku itd.);
  • przyjaznego interfejsu i intuicyjnego rozmieszczenia opcji.

Pamiętaj: bankowość mobilna to nie wszystko!

Nieważne jak wielkie znaczenie ma dla Ciebie jakość bankowości mobilnej, pamiętaj, że to tylko jeden z czynników decydujących o wyborze oferty konta czy karty. Nawet najlepsza aplikacja nie pomoże, jeśli wybrany przez Ciebie produkt nie będzie w stanie spełnić Twoich oczekiwań.

Nasz ranking aplikacji bankowych (podobnie jak powyższe wskazówki) traktuj jako podpowiedź w sytuacji, gdy będziesz wahał się między kilkoma propozycjami różnych instytucji. W takim przypadku ciekawa aplikacja może przechylić szalę na korzyść konkretnej oferty, a Ty będziesz mógł się cieszyć nie tylko z korzystnego konta, ale także z możliwości pełnego dostępu do jego możliwości z poziomu telefonu.

Subskrybuj Nasz Biuletyn